Entre les aigues de la Reserva Natural de Néouvielle

De bon mati surto d’Arreau direcció Lac d’Aumar. Feia temps que volia fer-los i avui era el dia. Els primers kilometres fins Saint-Lary ideals per entrar en calor, tot i que de fred no en feia gens. Quan hi arribo, segueixo pujant fins a Fabian. Aquest tram va picant cap amunt i poc té d’interessant

Al cap de 9 kms de pujada, arribo a Fabian i giro a la dreta, deixant a l’esquerra la carretera que puja cap al Tunel de Bielsa. I de bon inici, tot canvia. Carretera estreta i rugosa, pendent més forta i més tranquil·litat

Tot i no tindre grans pendents, entre la rugositat de l’asfalt i que havia anat massa ràpid fins a Fabian, les cames és comencen a queixar. Ja estava desitjant arribar a la part de les paelles, que fins al moment, tot i ser molt xula, el traçat de la carretera era força monòton

I a falta d’uns 2 kms per la cruïlla amb Cap-de-Long, allí les veia. Començava la part més espectacular del port!

Primer un parell de paelles que et deixen al peu de l’encadenat…

…i amunt!

Un cop superat el tram de paelles, vaig seguir cap amunt, en busca de la cruïlla

Com que sobre el perfil, el final del Lac d’Aumar era més dur que el del Cap-de-Long, vaig girar cap a la dreta, i després d’una baixada, em trobo el primer llac del dia, el Lac d’Oredon

Planejo una mica, passo el peatge per cotxes i un altre cop cap amunt

Els 20 kms de pujada s’estaven notant a les cames i un kilometre al 9%, va servir per rematar-les. Que dur s’estava fent arribar a dalt!

Mentre anava observant el que em tocava després. La carretera pujant en “linia recta” sense pietat

I per fi, després d’un bon patiment, ja era a dalt. Cap al sac!

Segueixo la carretera fins arribar al Lac d’Aubert, que estava a petar d’excursionistes i cotxes

Mentre m’entretinc fent fotos i gaudir de les vistes, menjo una mica per recuperar forces, que encara quedava un altre llac per fer. Desfaig el camí fins a la cruïlla i tiro cap al Cap-de-Long. De bon començament la carretera és va enfilar cap amunt amb força

Amb el sol començant a apretar de valent, les cames van anar a la baixa i el patiment en augment. Se m’estava fent llargussima la pujada…

…sort que a uns 2 kms per coronar, hi havia un llarg descans, que em deixaria al peu del llac…

…per, mitjançant unes paelles espectaculars, arribar-hi. Allò va ser el final, ja que el perfil de Cyclingcols em marcava el 5% i la pendent no baixava del 10%. Cabrons!

I un cop dalt, a gaudir! Per mi, molt més espectacular el final d’aquest llac que el final d’Aumar. Les vistes són grandioses

Un cop fetes les fotos, tocava la baixada i allí va començar el problema. Era hora “punta” i un munt de cotxes pujant cap amunt, i si a això l’hi sumes que davant tens una furgoneta que ha de parar cada moment per deixar passar, doncs arribar a Fabian va requerir molt paciència. Altament recomanable pujar als llacs a primera hora del mati!

Arribat a Fabian, vaig baixar fins Arreau on tocava fer la cota no puntuable del dia, Lançon, un portet ideal per estalviar-te el fals pla des d’Arreau a Avajan. Sortint del poble, la cosa ja és va posar violenta

I aixi va seguir durant més de 3 kms, amb pendents al voltant del 9% i molta calor, tot i anar per dins del bosc

Per sort, al sortir del bosc, ja va afluixar una mica, mentre a dalt ja veia les primeres cases

“Passeig” per dins del poble i arribo al primer alt

Baixada curta i un altre repetxó per arribar al punt més alt, enmig del bosc. Déu ni do amb la pujada! Poca broma

Sense perdre temps, baixada amb calma fins a Bordères-Louron i cap a Arreau, per acabar una gran etapa pel Pirineu, i que tot i la calor, va servir per anar recuperant sensacions

Publicado el 07/31/2012 en Rutes y etiquetado en , , , , . Guarda el enlace permanente. Deja un comentario.