Tancant la Vall d’Àneu

Aprofitant que haviem quedat amb l’August, a qui acompanyava en l’objectiu de finalitzar les pujades de la Vall d’Àneu, a les 8 a Llavorsí, vaig sortir de Ribera amb la bici, per fer uns kilometres de més. Puntuals, sortim cap a Esterri en busca del primer port del dia, la Bonaigua. Seguint la tradició, pujem per la carretera “vella” cap a València d’Àneu

Amb uns primers kilometres fàcils, aviat ens enllacem amb la variant i ens trobem un dels trams més durs de tot el port, i que al ser tant rectilini, encara el fa més exigent

Tot i això, com que portavem un bon ritme, el superem força bé, mentre fem petar la xerrada. Ara ens tocaven uns kilometres més suaus, fins a la cruïlla de l’Hotel Els Avets, on la pendent és torna a enfilar cap amunt

Arribem a la cruïlla i per primer cop, no surten els gossos que hi ha a la casa de la part dreta de la carretera. Bé! Ara toca el tram més dur de la Bonaigua, sort que no entra vent, que si no…

Amb les cames començant-se a queixar, per fi ens endinsem als kilometres finals del port, a la espectacular zona de paelles, on cada una que vas superant, et permet contemplar vistes més fantàstiques

Cada cop estavem més amunt i al fons ja podiem visualitzar la part final. Haviem pujat qüasi sense enterar-nos-en. De les millors pujades a la Bonaigua que he fet mai

Últims metres…

…i ja hi sóm! La Bonaigua al sac. Un port fantàstic i que no em cansaria mai de fer-lo

A dalt, menjem una mica i baixem cap a Borén, on pujarem cap al Refugi Formet. A la baixada, m’adono que el tram de Borén cap a Sorpe és dur dur. Com s’envalava la bici! Arribem al poble i cap amunt. Una pujada força suau, però molt tranquil·la i bonica

Tot i que de tant en quan la carretera s’enfila cap amunt

Arribem a Alòs d’Isil i agafem la pista que ens portarà al refugi i que segueix cap a Montgarri. Més estreta i força irregular

I sempre tenint el riu a tocar, cosa que s’agraeix, ja que la calor començava a apretar i l’aigua del riu “refredava” una mica l’ambient

Amb l’inici del bajón a les cames, coronem el refugi. Llàstima que la pista asfaltada no continui fins a Montgarri o Beret. La de joc que donaria per fer voltes circulars entre el Pallars i la Val d’Aran

No ens entretenim molt i baixem cap a Esterri on fem un avituallament abans d’afrontar els pobles de la Vall d’Unarre

Un cop feta la Coca-Cola, comencem a pujar. Bona carretera i molta calor…

…sort que al cap d’un parell de kilometres, entrem a una zona boscosa que ajuda una mica, tot i que no ajuda a recuperar les cames. Està clar que amb la calor no funciono i n’estava tenint la prova

Arribem a Unarre, punt on és bifurca la carretera i seguim cap a Cerbí, ja que és on hi ha la pujada més dura. Sortejant diversos forats que hi havia a la carretera, anem guanyant metres, tot patint com un condemnat intentant seguir a l’August

Al cap d’uns 4 kilometres de sortir d’Unarre, arribem a Cerbí. Tercer port del dia i el que més s’ha fet patir. A dalt, faig càlculs i decideixo no acompanyar a l’August a Escart, ja que entre el vent que bufava i la calor, amb prou feina arribaria a l’apartament

A dalt, omplim els bidons, menjem una mica i cap a Llavorre, previ pas per Gavàs. Arribem a Unarre després de maleïr la carretera i cap amunt un altre cop. Aquesta vegada, excel·lent asfalt. Coses extranyes…

La pendent és força suau i avancem a bon ritme, que juntament amb una petita baixada, ens deixa a Burgo, on hi ha el tram més dur de la pujada

Bestials les vistes de la part alta de la Vall d’Àneu. Esterri, València, Son, la carretera de la Bonaigua, etc

I sense adonar-nos, arribem a Llavorre. Quart port nou del dia per l’August i ja només n’hi faltava un per tancar les pujades de la vall

Fem les fotos de rigor i cap avall. Anem donant relleus fins a Escaló, on ens despedim fins una altra ocasió, ja sigui al Pallars o a una altra zona. Xupant vent de cara durant tota l’estona, arribo a l’apartament cansat, però content. Necessitava una etapa d’aquest estil i ja la tenia al sac, a més, havia acabat sencer

Publicado el 06/16/2012 en Rutes y etiquetado en , , , , , . Guarda el enlace permanente. Deja un comentario.