Trobada Ciclocat: Les Homilies d’Organyà

A les 8:30, ben puntuals, comencem a pedalar i ens dirigim cap a Montan de Tost, primera pujada del dia i un dels ports importants de Lleida que em faltava a la col·lecció. De bon començament ens trobem un parell de túnels

La pujada, no molt exigent, però si molt constant, té la peculiaritat de tenir 18 paelles en 9 kms, un autèntic Alpe d’Huez a la catalana

Anem pujant a bon ritme i tot i estar 2 setmanes parat, anava aguantant bé el “xaparrón”. Després ja seria una altra història, però almenys compartiria un port amb els companys

Els kilometres finals, amb asfalt nou, els anem fent gaudint de les fantàstiques vistes cap a la Vall del Segre…

…i de la zona de paelles

Al final, amb la pendent més suau, encarem els metres finals abans d’arribar al final de la primera pujada

Coronem i baixem una mica fins que ens trobem l’inici de la pista de terra. Sterrato!!! Si no recordo malament, des del Finestre que no el tastava

La pista, tot i que tenia algun punt amb una mica de pedres, estava en força bon estat i sense cap problema per passar-hi amb la flaca, tant pujant com baixant

I després d’una mica més de 3 kms de terra, coronem el punt més alt del Coll d’Arnat. Ara una mica de baixada abans de trobar l’asfalt

A la baixada, tiro cap avall, conscient de que no vaig tant bé com la resta i agafant metres de ventatge. La fuga és consolida fins que a Sorribes m’atrapen i allí comença un calvari que duraria fins al Coll de Port. Per moment, vaig tenir el pensament de tirar cap a La Seu, però un cop a Tuixén, ja vaig tirar cap amunt, a patir una mica, que bona falta em fa aquest any

M’avanço una mica als companys, que s’havien parat a l’inici del port i vaig tirant amunt, mentre gaudeixo de la bonica vista del poble, amb la Serra del Cadí al fons

Però aviat m’atrapen i els hi faig una foto, ja que fins a dalt no ens retrobarem

Realment, se’m va fer molt llarg el port. Aquestes pujades que des de l’inici ja veus el final se’m fan eternes i més, si de tant en quant, et venia un “bajón” en que se’m buidaven les cames de força, encara més

Amb un ritme “lent” vaig anar pujant i desitjant que s’acabés aviat el port

Corono i em trobo la resta dels companys, als que comunico que no faré Montnou i que ja ens trobarem a la cruïlla de la carretera que va cap a Cambrils. Amb aquest plantejament, van baixant i al cap de pocs segons també tiro avall, que ara tocava el Port del Compte

Que durs que són els primers 2 kms!!

Però després la pendent suavitza una mica i em permet coronar força bé, tot i que les rampes intentaven treure el cap

Baixo ràpid fins al Coll de Jou i allí em trobo la Dora que tirava cap al Montnou. Jo, sense parar a la font, vaig seguir la carretera cap a Cambrils. Que pestosa que és!!

A la cruïlla del Montnou, m’aturo per esperar la resta dels companys, que arriben una mica més tard. Un altre cop tots junts, enfilem 2 kms de pujada i la baixada cap a Cambrils, on començava la vessant suau del Coll de Boix

Intento seguir una mica a la resta del grup, però m’es impossible, aixi que em posso un ritme còmode i amunt, gaudint del port

I per fi corono, ja només quedava baixar fins a Organyà i ja estava l’etapa al sac!

Baixem ràpid fins la nacional i allí és s’organitza el “zafarrancho de combate”, com no, protagonitzat pel Raül i venga a córrer, jejeje. Em desentenc del “rollo Cancellara”, que ja tenia les cames enrampades i arribo fins a Organyà, on em despedeixo dels companys.

Publicado el 05/26/2012 en Rutes y etiquetado en , , , , , , . Guarda el enlace permanente. Deja un comentario.

Responder

