Dia “d’esqui” sobre rodes

De bon mati, a les 7:00 ja estava preparat jejeje, surto de Llavorsí destí la Bonaigua, primer objectiu del dia. El tram fins a Esterri, amb una mica de fred, al estar sempre a la vora del riu. Un cop arribo, em trec els manguitos i amunt, a gaudir del port, que mereix la pena. L’inici, ara amb la variant, molt tranquil

Deixo enrrere València i agafo el tram de variant fins a la cruïlla de Sorpe. La carretera s’endureix de repent i al ser una llarga recta és fa pesat, però anava bé de cames i pujo a bon ritme

Superada la cruïlla amb Sorpe, la carretera dóna un petit descans, abans d’afrontar el tram més dur de la pujada, el tram que va fins a l’inici de les paelles

Allí estan. És fa llarg fins arribar-hi, però un cop allà davant, val la pena l’esforç, ja que ara bé el més espectacular del port

Com he dit, la primera part fins al Refugi de les Ares, una passada. No em cansaria mai de pujar la Bonaigua

Segueixo pujant a bon ritme, però al deixar enrrere el refugi, comença a apareixer el vent, cosa normal ja en aquestes altures. Sort que ara toca un tram més de paelles, aixi no anirà sempre en contra

Les paelles fan que guanyi altura ràpidament, amb la conseqüència de guanyar amb vistes. Brutal!!

Tot i que la part final és fa dura pel vent, tinc el cim a tocar, aixi que toca acabar d’apretar les dents i coronar un dels ports més espectacular de Catalunya

A dalt, la temperatura 7ºC, que amb el sol que feia, era ideal. Ara tocava baixar fins a Baqueira, on comença el Plan de Beret.

Arribo a la cruïlla d’on surt la carretera, em trec el xubasquero i cap amunt, esperant superar ràpid el lleig inici entre els apartaments d’esquiadors i començar a gaudir de la bellesa de la pujada

Com que anava amb bones sensacions, apreto per fer el tram ràpid i em planto al cartell de 3km al cim. Comença el tros més bonic de tota la pujada

Amb unes quantes paelles, vaig guanyant altura en pocs metres i la panoràmica s’obre per complert per oferir unes vistes brutals de tota la zona. Aqui el que ja he superat, amb la Val de Ruda al fons…

…i la resta del Naut Aran al meu darrere

Arribo al punt alt de la pujada i toca un tram de baixada que em deixarà al Plan de Beret. Espectacular el canvi que pateix la pujada des de l’inici al final

A dalt, no m’entretinc gaire, aixi que torno cap a Baqueira i començo la Bonaigua un altre cop, ara per la vessant aranesa, sense cap dubte, més lletja i pesada que la pallaresa. De bon inici, una recta que voreja la muntanya, de qüasi 5 kms

Sort que després ve un tram de paelles que fan més entretinguda la pujada, però tot i aixi, les cames ja comencen a notar el ritme que havia portat i em costa avançar

Per fi, després d’uns 9 kms, ja encaro la part final. En aquesta pujada he passat els pitjors moments de la jornada i per fi s’acaba!!!

Corono per segon cop la Bonaigua i sense perdre temps, em poso el xubasquero i cap al Refugi de les Ares on m’espera una Coca-Cola ben fresqueta, que el sol ja començava a apretar força. Fet l’avituallament, segueixo baixant amb vent de cara, fins la cruïlla de la pista de Son. Aqui no m’ho penso dos cops. Amb el que m’agrada aquesta carretereta!!!

De bon inici, les vistes ja són d’escàndol

Tot i que trams exigents, la pujada deixa fer i com que sembla que la Coca-Cola ha fet efecte, recupero energies i vaig pujant a un ritme força interessant

Un parell de paelles em fan plantar ja a qüasi l’altura de Son, al fons de l’imatge

Arribo al poble, on carrego aigua i tiro ràpid cap a Espot, on m’espera l’última pujada del dia.

Amb el sol apretant, començo a la plaça del poble, la pujada a l’estació d’esqui, i de bon inici ja m’indica que la cosa no serà fàcil

La pujada, tot i ser curta, és fa patir. Sortint del poble, la carretera s’enfila cap amunt amb trams superiors al 10%!!

Però sort que al final afluixa una mica i arribo bé al característic hotel de l’estació

Sense perdre temps, baixo cap a Espot i d’alli cap a Llavorsí, on per no perdre la tradició, en tocarà menjar-me vent de cara durant tota l’estona, tot i que aconsegueixo mantindre un ritme força bo, tancant aixi la sortida amb fantàstiques sensacions!!

Publicado el 06/19/2011 en Rutes y etiquetado en , , , . Guarda el enlace permanente. Deja un comentario.

Responder

