Encerclant la Serra del Verd i la d’Ensija

Arribo de bon matí a Guardiola amb una temperatura més baixa del que em pensava. Després de descarregar la bici i acabar-me de vestir, vaig a fer un tomet per escalfar una mica el cos abans de tirar cap a Berga. Al cap d’una estona, arriben el Toni i l’Adrià, i emprenem la ruta cap a l’inici del Coll de Jouet, no abans sense passar per alguna d’aquelles trampes que volten per la comarca

Quan arribem a la cruïlla d’inici del port, ens treiem una mica de roba i amunt. La pujada és perfecta per començar, ja que no és molt dura i va passant ràpid, sempre borejant la Serra de Queralt

A la part final del port, la carretera penetra entre els arbres, donant trams amb sombra que, tot i no fer molta calor, ja feia estona que haviem entrat en calor, i s’agraien una mica

I després de algo més de 11 kms, coronem el Coll de Jouet. Parem a menjar una mica, a abrigar-nos i cap avall

La baixada fins al Pantà de la Llosa del Cavall és força ràpida, tot i tindre algun repetxó. Portavem un bon ritme, i en un obrir i tancar d’ulls arribem a La Coma, no sense haver patit una mica a la pujada que hi ha abans d’entrar al poble. Allí parem a carregar aigua i comencem el Coll de Port.

Aprofitant que els berguedans havien parat un moment, vaig tirant sabent que ja m’agafaran ràpid

Poc aguanto el cap de cursa i aviat em veig superat per la Pobla Team, aixi que abans de perdre’ls de vista, aprofito per fer-los una foto amb les paelles que ens esperen a continuació al fons

La pujada, tot i no tindre grans percentatges, és fa llarga, però sempre tenint unes grans vistes del que anem deixant enrrere en aquesta part intermitja

Mentre vaig patint en solitari, supero la cruïlla del Port del Compte i al girar-me un moment, veig la carretera que tant em va fer patir a la trobada del Montnou, jejeje

Cada cop va faltant menys i les cames sembla que recuperen bé i em permeten elevar una mica el ritme, fins que em topo amb una rampa forta que no tenia ni idea de que voltava per allí, jejeje. Sort que a l’acabar suavitza una mica

Ja qüasi hi sóc!!! Al fons ja hi ha els cartells del final del port i els dos companys de ruta, que és debien estar adormit d’esperar tanta estona

Un cop a dalt, toca abrigar-se que fa un vent força gelat. Fem la foto de rigor amb la Serra del Cadí al fons i cap a Tuixén a començar el Coll de Josa.

Després de desabrigar-nos, comencem l’últim port de la jornada, el Coll de Josa, una pujada no molt dura, però amb un tram final que farà mal a les cames

En quan la pendent s’eleva una mica, el Toni i l’Adrià s’escapen endavant. Estava notant el descens d’entrenaments dels últims dies i les cames ja començaven a avisar que no quedaven moltes forces

I després de superar el primer tram dur de la jornada, arribem a Josa del Cadí, un petit poblet dalt del turó molt bonic. No em faria res viure-hi, jejeje

Després del poble, la pendent torna a suavitzar una mica, ja anant a buscar l’últim tram de la pujada, el més dur

I per fi hi arribem!! El cartell posa 2 km al 6%, però em sembla que el percentatge és major, jejeje

Al final, els arbres envolten la carretera donant uns trams de sombra que agraïa moltissim, ja que el lorenzo començava a picar fort

I per fi corono el Coll de Josa, on m’esperava la Pobla Team per fer la foto de rigor amb el cartell

Un cop feta, baixem cap a Gòsol a fer l’avituallament reglamentari i cap a Guardiola, no sense abans superar el repetxó de Maçaners, que acaba de rematar les cames

Publicado el 03/20/2011 en Rutes y etiquetado en , , , , . Guarda el enlace permanente. Deja un comentario.