Tomb per l’Alt i Baix Berguedà

De bon matí, quedo a la Pobla amb l’Adrià i el Toni per tornar a disfrutar d’una altra gran jornada de bici al Berguedà. El primer objectiu del dia, el Coll de la Batallola, aixi que per a ell anem

La pujada, no molt llarga, no molt dura, però molt i molt irregular

Però en un obrir i tancar d’ulls ens plantem a dalt. Molt xula aquesta pujada, i sobretot molt tranquil•la

Un cop dalt, tocava baixar fins a Borredà, no abans descollonant-nos sobre la catalogació de la Volta d’aquest port, i a afrontar una serie de repetxons que ens portaran a l’inici de la pujada a Rasos, que no comencem a Berga ciutat, sinó que tirem per una pista paral•lela a la pujada oficial molt bonica i amb alguna rampa força dura

I quan ja enllacem amb la carretera principal cap amunt tots junts. Anem fent a bon ritme i sense parar de xarrar. Ha passat volant aquest primer tram

A dalt de Rasos, anaven apareixent uns núvols negres amenaçadors. Aveure si encara ens plourà…

Força “suau” la pujada. Pensava que era molt més dura

En un no res, arribem al Pas dels Lladres, punt on canvia totalment la pujada i ja ens ofereix algunes vistes xules de tota la zona del Baix Berguedà

I com no podia ser de cap altra forma, a uns 3 kms per coronar, els berguedans que tiren cap amunt. Com hi van les bèsties!!!!

Les vistes a aquest tram final, molt xules

Cada cop va faltant menys. A poc més de 1 km per coronar, arriba l’últim descans de la pujada. Una baixadeta que ja ens encara a la part final de l’estació

Ja qüasi està…

…última rampa…

…i coronem!!!!

Interessant pujada la de Rasos, creia que era més dura, però finalment l’he pogut fer força bé. Després de fer la foto, ens abriguem una mica i cap avall a buscar aigua a Cercs, tot passant per una carretera secundària força interessant per evitar les obres. Després d’omplir bidons, tocava afrontar la trampa del dia, 1 km força dur sortint de Cercs cap a Sant Jordi i ja ens plantem a la Tèrmica…

…on comencem el coco del dia, el Coll de Fumanya-Peguera. De bon començament la carretera ja s’enfila…

…i ens permet gaudir d’unes fantàstiques vistes sobre el primer tram. Del més bonic de la pujada

Amb els berguedans ja cap dalt, vaig fer al meu ritme la pujada, això si, patint moltissim per la forta calor. Passats els primers kilometres, les rectes comencen a predominar tota la pujada, cosa que encara ho fa més dur

Quatre kilometres per arribar a la cruïlla i tot i que se m’estava fent dura la pujada, tenia la sensació de que realment el percentatge no era el que indicava el perfil

Cada cop va faltant menys. Al fons ja és veuen les cases de Fumanya

Al final, la pujada suavitza una mica i ja podem veure a la dreta el que és oficialment el Coll de Fumanya

Un cop em retrobo amb el Toni i l’Adrià, tirem rumb a la Collada de Peguera. Com s’enganxa a aquestes altures!!!

Però no s’ha acabat aqui el patir, ja que toca coronar una dura rampa abans d’arribar al punt més alt

I després d’una baixadeta pronunciada, arribem a la Collada de Peguera, envoltats per un entorn realment bonic. El millor de la pujada, sense cap mena de dubte

Un cop coronem, toca tornar cap a la Pobla, no abans haver de superar dures rampes que abans haviem baixat (em va marcar fins al 19%!!!), pujar el repetxó de El Jou, fer la Coca-Cola reglamentaria que va entrar de fàbula, i com no, fent una apretada al kilometre final a càrrec del “Cancellara del Berguedà”

Publicado el 08/24/2010 en Rutes y etiquetado en , , , . Guarda el enlace permanente. Deja un comentario.